GIN Camino 2
55 900 krNye GIN Camino 2 er en lettvekts renraset 2-liner EN-C som er en perfekt kompanjong på dine HnF og VolBiv eventyr. Lav vekt og pakkvolum samt Wave Leading Edge gir en uslåelig kombinasjon for norske forhold.
Som innlogget bruker får du gratis frakt på alle webordre samt adgang til å velge faktura som betalingsmåte
Nye GIN Camino 2 er en lettvekts renraset 2-liner EN-C som er en perfekt kompanjong på dine HnF og VolBiv eventyr. Lav vekt og pakkvolum samt Wave Leading Edge gir en uslåelig kombinasjon for norske forhold.
Dette er den klassiske ryggsekken fra GIN, en slitesterk og komfortabel sekk i 3 størrelser, med gode plass og gode laterale strammestropper som sørger for å få vekten inntil ryggen. Denne sekken passer for tyngre vinger og seletøy og faktisk også for lette tandemer og tandemseletøy.
Den høye og smale formfaktoren gir god balanse under bæring og rom for å pakke vinger med høyt sideforhold og lange spiler til å pakkes rundt seletøy og fremdeles ha plass igjen i toppen til instrumenter, hjelm, klær og annet en måtte trenge.
Den største sekken passer godt til tandemrigg, konkurranserigg men også som reisesekk. Om du bruker denne ytterst som en Matryoshka dukke så får du plass til din vanlige sekk og masse klær og utstyr rundt som beskyttelse av utstyret i sekken innom. Kjempefin å sjekke inn på flyet.
De letteste og mest praktiske kompresjonsposene på markedet.
Med disse så pakker du din lettvektsvinge veldig raskt og kompakt slik at du får minimalt pakkvolum så du kan ha optimal størrelse på sekken for fjellturen eller hike & fly eventyret ditt. Concertinaen kommer i tre forskjellige størrelser som gjør at du får pakket fra den minste en-duker/SPG/minivinge og helt opp til lettvektsvinger med lavere sideforhold og vingekorde opp til 3m og ca. 4.5kg.
Concertinaen er laget slik at den komprimeres maksimalt når du skal bære, men når du er hjemme så tar du ut posen, åpner glidelåsen og lagrer vingen i hele sin lengde. Da er der god lufting og vingen har det godt.
GIN Explorer 2 er en av de EN-B sertifiserte vingene på markedet som har det høyeste sideforholdet, faktisk har denne vingen samme sideforhold som de populære EN-C vingene Delta 4 og lettvekteren Alpina 4.
Dette er en lettvektsvinge, med svært gode ytelser for klassen, den har et beskjedent pakkvolum og kan pakkes kompakt som resultat av at den designet med korte spiler.
Der mange produsenter velger å redusere antall størrelser og gjerne utelate den øverste størrelsen velger GIN å inkludere også den største størrelsen slik at denne lettvekteren passer for piloter med startvekt mellom 55-120 kg.
En ypperlig vinge for ambisiøse Hike & Fly piloter i Norge hvor det ofte må bæres et stykke til start men som likevel har ytelser som vil ta deg høyt og langt og som sørger for at du også er i stand til å utnytte den svake siste kveldsboblen for den siste milen som lukker ditt planlagte rekordtriangel.
Lanseringen av nye GIN Explorer 3 er utsatt til senere i år og alle størrelser av Explorer 2 er satt i produksjon igjen inntil Explorer 3 er lansert, vi velger likevel å fortsette kampanjen. Men merk at noen størrelse-/fargekombinasjoner har lengre leveringstid enn andre.
Så om du er i markedet for en lettvekts høy B, med veldig gode ytelser, lavt pakkvolum og uslåelig handling for klassen så får du nå den semi-lette podselen GIN Genie X-Lite til en verdi av 17900,- på kjøpet, samt muligheten til å legge på en lettvektsnødskjerm med rabatt.
Leveringstid ca. 10 dager fra bestilling på lagerførte varianter. (Vi sender deg info om leveringstid for din ønskede kombinasjon etter bestilling)
GIN sin hurtigpakkeryggsekk er romslig, fleksibel, slitesterk og behagelig å bære.
Den kommer i to størrelser, en som passer til solovinger med seletøy (M) og den største som passer til tandem med seletøy (XXL).
Praktisk frontmontert cockpit til sitteseler, har avtagbar plate (29cm/10L og 24cm/5L) som holder instrumentene dine med beskyttelseslokk som beskytter instrumentene ved transport.
Har også plass til 10/5L ballast.
Holder til anti-g som er ment til å henges mellom karabinerne på en sittesele, dette er en fin måte begynne å trene på å bruke anti-g allerede tidlig i din flykarriere for å tilnærme deg den viktige øvelsen stupspiral via økende 360 svinger med god kontroll og lavere g-påkjenninger.
Niks mer
Niks mer