-
Charly TargetCross Light
9 900 kr – 19 900 krI sin TargetCross-serie har Charly utviklet det mest gjennomtenkte nødskjermsystemet på markedet.
Serien består av en standard firkant og en styrbar firkantreserve i 4 ulike størrelser. Spesialutviklet innerpose med separat rom for liner sørger for lynrask åpning kombinert med lav vekt og synkrate gjør dette til vår anbefalte standardløsning for setemontert nødskjerm.
-
GIN Explorer 2
49 900 krGIN Explorer 2 er en av de EN-B sertifiserte vingene på markedet som har det høyeste sideforholdet, faktisk har denne vingen samme sideforhold som de populære EN-C vingene Delta 4 og lettvekteren Alpina 4.
Dette er en lettvektsvinge, med svært gode ytelser for klassen, den har et beskjedent pakkvolum og kan pakkes kompakt som resultat av at den designet med korte spiler.
Der mange produsenter velger å redusere antall størrelser og gjerne utelate den øverste størrelsen velger GIN å inkludere også den største størrelsen slik at denne lettvekteren passer for piloter med startvekt mellom 55-120 kg.
En ypperlig vinge for ambisiøse Hike & Fly piloter i Norge hvor det ofte må bæres et stykke til start men som likevel har ytelser som vil ta deg høyt og langt og som sørger for at du også er i stand til å utnytte den svake siste kveldsboblen for den siste milen som lukker ditt planlagte rekordtriangel.
-
GIN Yeti UL
7 390 kr – 8 990 krGin Gliders har utviklet sin egen variant av firkantnødskjermen som de kaller for Planar Rescue.
Dette er en utforming som har gjort det mulig for GIN å produsere en nødskjerm som har godkjent gjennomsynk med mindre overflateareal.
Noe som betyr mindre duk, lavere pakkvolum og lettere nødskjermer som er ideèlle til frontmontering for bruk ved hike & fly.
-
High Adventure Beamer 3
12 900 kr – 21 900 krDen erfarne pilotens beste venn.
Beamer 3 kan best beskrives som en flybar nødskjerm, det er en Rogallo design med styrehåndtak som man kan aktivere etter vellykket nødskjermkast slik man kan fly et godt stykke (avhengig av høyde) og finne seg en egnet landing.
På grunn av den relativt høye horisontale farten blir gjennomsynket også lavt og kombinert med muligheten til å velge beste landingsvalg gir denne løsningen liten risiko for skade ved landing.
Niks mer
Niks mer